Skip to main content
DA / EN

Mangler du målrettede kommunikations- og ledelseskompetencer på højt niveau?

Masteruddannelsen i International Virksomhedskommunikation er en forskningsbaseret erhvervsrettet uddannelse, som giver dig kompetencer til at at analysere, tilrettelægge og løse alle typer af kommunikationsopgaver i virksomheder og organisationer.

Du vil få kompetencer og viden indenfor tre af tidens vigtigste emner: bæredygtighed, forandringer og teknologi. Du bliver i stand til at rådgive og understøtte ledelsen på din arbejdsplads ved at definere og illustrere centrale dimensioner og udfordringer ved strategisk organisationskommunikation, ligesom du får viden om organisationskultur, så du kan sætte dit præg på organisations- og kommunikationsudvikling.

Uddannelsen kvalificerer dig til at identificere og analysere de processer, tendenser, aktører, krav og forventninger, moderne virksomheder møder fra omverdenen, og til at rådgive om, designe og producere strategiske, situationstilpassede kommunikationsløsninger. 

Uddannelsen er fleksibel og består af tre masterkurser og et afsluttende masterprojekt. Du kan tilmelde dig et masterkursus ad gangen.

Derfor skal du læse Master i International Virksomheds- kommunikation

Du får viden om:

  • Teknologi og AI i kommunikationsarbejdet, HR, marketing og ledelse
  • Bæredygtig brand management, krisekommunikation, stakeholder og issues management
  • Forandringskommunikation og forandringsledelse
  • Organisationskultur, kommunikations- og organisationsudvikling
  • Strategisk kommunikation som strategi, ledelsesideal og ledelsespraksis
  • Kvantitative og kvalitative metoder

  • Med uddannelsen kan du:
  • Rådgive om, hvordan virksomhedens legitimitet påvirkes og udfordres i relation til emner som bæredygtighed, brands og kriser
  • Analysere organisationskulturer og forskellige faser i forskellige typer af forandringsprojekter
  • Udarbejde løsninger til, hvordan en organisation kommunikativt og ledelsesmæssigt gennemfører forandringsprojekter
  • Udvikle strategier for brandkommunikation og håndtere komplekse stakeholderrelationer
  • Designe og producere indhold, fx i form af skrevne tekster, billeder, websteder, SoMe-indhold ved hjælp af teknologier og AI-værktøjer
  •